Tjohoo

Idag ska hästarna flyttas från det ena betet till det andra. Vi ska rida "hem" dom. Nu ska dom bara stå en bit från stallet. Så nu kommer jag kunna komma igång och rida på planen igen. Jag vill verkligen komma igång med honom nu och, han har ju vilat ett bra tag så han ser ju ut som en tunna.. menmen, det är ju mer att tycka om då ;)

.
I helgen som var så var jag i Timrå som groom på hopptävling. Det gick bra för båda två, 3st röda rosetter kammade dom hem. Alltid nått!
Men ack så sugen jag blir på att tävla!
Ibland undrar jag varför jag köpte Karl, han är ju inte alls vad jag vill ha egentligen, jag vill ju ha en häst som jag kan träna och tävla med. Visst det kanske jag kommer kunna göra på Karl med, men det är ju inte förrens om flera år, i bästa fall..
..  Men sen kommer jag till Karl på dagarna, och bara känner sån lycka över att han är min. Han som alltid gnäggar och springer till en i hagen och följer efter en vart man än går. Det slår allt. Det är ren och skär lycka. Att ha en sån bra kontakt med en häst, som vi har, slår allt, han är faktist bäst min prins. Och jag skulle aldrig byta ut honom mot någon annan! <3
Även fast jag bra gärna skulle vilja ibland när han är som han är.. ;)


Du betyder allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0