Bete

Tjenatjena! Tomt på uppdatering var det hääär vill jag tala om! 
Karl har iallafall fått kommit ut på bete nu, eller ja i förrförrgår typ. Han och en annan häst i stallet står hos min syster så jag har bott där några nätter och ska även bo där när hela familjen åker till stugan under midsommar. Så roligt midsommar får jag, hästvakt i ett stort hus mitt ute i skogen..
Dock är min häst en jävel och har bitit Håkan, (den andra hästen;) två bett på halsen. huuvva vilken duming till häst jag har! Så fort Håkan kommer lite för nära mig eller någon annan så her Karl iväg han fort som fasen.
Karl ska ju ha all uppmärksamhet, ofcourse! haha min lilla dumstrut <3
Var ute och red en sväng i förrgår och utforskade skogen lite. Finns långa grusvägar som är perfekta att rida på.
Och Karl travade fortare än han nånsin har gjort tror jag! Skulle fatta galopp och han bara for iväg i världens trav och bara travade fortare och fortare.
Och jag tänkte att han när som helst skulle falla in i galopp men det gjorde han inte! haha så trava kan han.. ;)
eeh, det här var nog det kluddrigaste inlägget jag har gjort på väldigt länge. Men jag orkar inte skriva någe mera ;)

Kommentarer
Postat av: Amelia

SV; Ja, jag såg det när jag tränsade. Bytte efter ridpasset :)

2011-06-27 @ 23:07:44
URL: http://minehorse.blogg.se/
Postat av: Amelia

SV; Nej han lånas inte ut en längre tid. Man har en månad provmånad och sedan får man bestämma sig. Skulle lätt kunna låta någon ha honom på prov i längre tid om jag hade råd eller tillgång till att rida annan häst under den tiden, men då jag inte har det så säljes han rätt så omedelbart! :)

2011-07-04 @ 21:58:21
URL: http://minehorse.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0