10 Mars

Kom till stallet lagomt till att hovis var klar. Snygg timing av mig!
Mockade klart det sista och sen tog jag in skrutten och stack ut en sväng. Hade som sagt galopp på schemat idag men det sket sig ju för han halkade ju sönder som fasen.. Har jag nämnt att jag vill fa nya dojer på han? ;)
Red iallafall upp till ovalbanan och red typ 8 varv i skritt och trav. Gjorde tempoväxlingar och mycket övergångar som vanligt. Han var delvid superfin ponken min. I skritten är han lugn och avslappnad och hur bra som helst men så fort vi börjar trava blir han stressad och spänd. Men det kommer väl från travet och lär nog sitta kvar i skallen på han ett bra tag till. Men det är det som vi ska få bort. Förhoppningsvis ;)

När jag red förbi en gård så var det en jättesöt gubbe, han som bodde där antar jag som stannade och pratade.
Var nått i stil med:
Han: "Du har minsann en riktig en häst du!"
Jag: "Joodu!"
Han: "En nordsvensk va?"
Jag: "Jajemen!"
Han: "jaa, och skydd har du på benen också!"
Jag: "ja det är väl lika bra att ta det säkra före det osäkra".

haha sen pratade vi lite till och jag drog nått snyggt skämt så han skratta och sen red jag vidare.
Men jag kan verkligen hålla med han om att jag har en riktig häst. Inge jävla mes här inte! Ska det va så ska det. ;)

Kommentarer
Postat av: alex-xelaaa.blogg.se

Japp, allt finns kvar tills jag stryker över det :)

2011-03-10 @ 21:33:13
URL: http://xelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0