31 mars

ååh vad min älskling var bra idag! Även fast han hade jättemycket överskottsenergi och var superpigg så är jag riktigt nöjd över honom! Började jogga fram honom i ett ganska rakst tempo. Sen började jag med lite tempoväxlingar i trav där han verkligen var framme för skänkeln och tillbaka så som jag ville. Han blev rätt stark men det ordnade upp sig. Sen tänkte jag att jag skulle prova ta en galopp på ett ställe där det sluttade lite uppåt och var rätt långt. Överdrev galoppskänkeln och "gaaalopp" och han fattar galopp direkt!! Huur duktig som helst var han. Men sen var det ju lite värre med att få stopp på honom, men helt klart nöjd!
Sen travade vi två varv runt ovalbanan, tempoväxlingar, halt-skritt-halt-rygga-trav-skritt osvosv och han var fin. Fast stark!

Sen satt jag på en gammal lurvig islänning i stallet som inte har blivit riden på på 2år. Ägaren vill att jag ska börja rida honom lite granna då hon själv inte gör det. Hon vill, men är rädd. Men de ska nog bli bra..;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0