4 Mars

Idag fick det bli en lite längre sväng. Tog på han full utrustning på bejna, skydd + boots för jag hade tänkt att pröva lite galopp idag. Och han har ju inte så stor koll på benen eftersom han inte kan galoppera än. haha..
I traven var han suuuuper fin. Var nästan så att jag inte ville prova galoppen eftersom han var så pass avslappnad, kunde göra jättefina tempoväxlingar i traven och han var kvick med att både vara framåt och tillbaka. Men efter många om och men så beslöt jag mig för att på en raksträcka ta galopp iaf.
Överdrev galoppskänkeln och smackade och han for iväg i väärldens trav. Gör om gör rätt.. Gjorde samma sak och la på spöt på bogen och han fattar galopp direkt! Duktig kille tyckte jag tills han drog iväg i full jäkla kareta.. När jag väl fick stopp så travade vi hem igen.. Ingen idé att hålla på å bråka med han när jag bara har vanligt bett, är omöjligt att ha någon kontroll på han då när han drar iväg. + att han har travarskor på sig fram som går igenom hela hoven så det blir snoooorhalt!
menmen, utöver galoppen så är jag väldigt nöjd med honom idag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0