5 Mars

Hade skrivit om dagen men såklart försvann allt. Min vanliga tur..

Iallafall, red en sväng barbacka på planen idag för det blåser ju som in i norden och jag hade ingen lust att ut och få nått träd i skallen. Men jag kan säga att jag är glad att jag gjorde det för han var underbar! Jag hade det tredelade sweet iron bettet och mitt nya träns med pullarnosgrimma. Kan den kombinationen ha gjort stordåd? Nästan så jag tror det faktist! Han brukar varal lite slängig med huvet när han blir less men idag var han där jag ville ha han mest hela tiden. Halterna och ryggningarna satt som smäck och vi provade även att flytta lite för skänkeln vilket gick helt OK!
Han är så häftig den här hästen, går verkligen inte att beskriva, det måste upplevas. Han vill så mycket, han är så klok och gör verkligen allt för att göra rätt och att förstå.

Provade även täcket och tränset idag som sagt, som jag köpte i Göteborg. Dock hade jag bara med mig filmkameran så det blev inga bra bilder då han inte vill stå still. Men tar med mig riktiga kameran imorgon så ska ni få se. Han vart uuuuursnygg i båda sakerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0