Dag 1

Presentera dig och din häst.

Eh ja det här är väl inte riktigt min grej men.
Heter iallafall Emma Persson och bor alldeles för långt upp i detta avlånga land. Närmare sagt i Östersund bland alla renar och dyl.. ;) Blir 17år iår. Bor i ett litet radhus med rosa garagedörrar. (mycket viktig information!).
Går första året på ett Naturbruksgymnasium med inriktning häst. Har världens bästa och roligaste klass!
Började rida när... alltså jag har faktist ingen aning när jag började rida.. Tjejen med kollen här då ;)
Näe men när jag var liten ville jag alltid rida och tjatade och tjatade på mamma och tillslut fick jag börja på ridskola. Fast där red jag bara typ 2-3år för jag lärde mig allt rätt fort.
Och efter en lång resa så är jag nu här med min knubbis Kaarl!

Karl är en Kallblodstravare född -04. Jag har ridit han i typ 1-2år. Började rida honom för dom som ägde honom ville ha hjälp, det är alltså Jonssons, dom jag rider åt och hjälper fortfarande.
Sen i vinter så kom vi fram till att jag skulle ta montélicens på honom och börja tävla om det gick bra, då han inte riktigt ville framför vagn. Men märkte rätt fort att trav överhuvud taget inte var hans grej då han blev alldeles för stressad när det var så många hästar runt omkring honom så han bara galopperade.
Men under dom många veckorna som licensen tog så kom vi allt närmre varandra och en dag fick jag ett sms om att dom inte skulle ha kvar honbom och ville att jag skulle köpa honom. Jag var lite kluven för han var inte riktigt vad jag ville ha för häst. Men tur för honom att han är som han är och jag inte kan vara utan den krabaten!
Så efter många om och men så är han nu min! Världens bästa Karl!
Och nu har vi börjat omskolningen till ridhäst. Och han är superpositiv till arbete och tycker allt är superkul!





Kommentarer
Postat av: warnmark -fotoblogg

Sv; Det är bättre att du mejlar mig ang Kingslandschabraket som det står i "säljes inlägget". Är så många som mejlar osv så har lite svårt att hålla koll på allt ;)

2011-03-20 @ 17:21:48
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Matilda

Gud vad fin häst.



Sv: Okej det var lätt då xD

2011-03-20 @ 17:29:45
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0