Dag 2

Min första häst.

Hm, svårt blev det nu. Karl är ju min första häst som jag äger. Men innan jag köpte honom så hade jag en C-ponny på foder. Så kan ta lite om c-ponnyn.

Han hette Mago, kallades för Greger. Jag hade honom i ungefär 10 månader. Tanken var först att jag skulle köpa honom, men trot eller ej så växte lilla jag rätt mycket under tiden jag hade honom, så jag kände att jag växte ur honom och jag har ju trots allt inte så lång tid kvar på ponny.
Han var en vääldigt pigg ponny med mycket egen vilja. Springa fortfort var det enda som fanns i hans skalle och han var rätt stressad av sig. Han kunde tillexempel inte stå inne själv för då blev det ett jäkla ståhej! Men han var väldigt speciell. Gjorde aldrig nått dumt, väldigt genomsnäll. Bockade aldrig eller något sånt så man kunde verkligen vara trygg på honom även fast han satte fart ofta.. ;)
Vi tränade och tävlade lite smått i hoppning. Vi var mycket på marken för att han skulle bli lugnare och tryggare i sig själv. Var ofta ute på långa skritturer så han skulle slappna av. Och allt det lugna gav bra resultat. För han blev en helt annan ponny på slutet än när han kom till mig. Så det var väldigt tungt för mig när han åkte. För det kändes som att jag hade lagt ner så mycket tid på honom till ingen nytta. Eller jo, för hans skull, men ja, ni förstår hur jag menar..

Men nu är han såld till Örnsköldsvik till en tjej som heter Wilma och där har han det kanon :)



Kommentarer
Postat av: wilma johansson

lillgubben!

du måste komma och hälsa på honom snart!

2011-03-21 @ 14:05:28
URL: http://wilmashastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0