Det här äter Karl

Kan vara världens sämsta bilder men de var de ända jag hittade. haha!


Först och främst äter han Edel häst.



Sen har jag börjat ge honom magnesium.




Och B-vitamin i pelletsform.

Magnesium får han för det är "lugnande". Dom blir mer avslappnad och lugn. Och i samband med b-vitamin blir det dubbel verkan. Och sen är det ju alltid bra för dom och få lite extra vitaminer, Speciellt nu när dom fäller.
Sen även vid miljöbyte, foderbyte, transport osvosv.
Sen äter han ju mängder av morötter och äpplen varje dag också... ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Om hästen har en tydlig brist på magnesium då blir hästen lugnare men det är nästan ingen häst som har brist på det. B-vit för fällning är helt onödigt för det är protein som behövs vid pälssättning :-)

2011-03-10 @ 10:34:06
URL: http://Hannaforsberg.blogspot.com
Postat av: Emma

Dom behöver inte ha brist på det för att det ska ge effekt.. Men det lär ju vara ännu mera om man ger det om dom har brist på det eftersom dom då trots allt har för lite av det.

Jasså? Har jag aldrig hört förut. Alla jag känner ger B-vitamin vid pälssättning. Står ju tom det på förpackningar osv.. ;)

2011-03-10 @ 11:16:16
URL: http://karlochemma.blogg.se/
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

åh jag använder också magnesium :) älskar det! tycker det är mer nervnedsättande än lugnande, hon är lika pigg som förut men coolare i huvudet :) helt underbart!

2011-03-10 @ 21:41:08
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0