Tömkörning

Woho, hade med mig kameran till stallet och tog lite kort. Men... Glömde den där. Så ni får bilderna imorgon istället!

Red Gustav en sväng idag. Ett 7årigt halvblod.
Det gick bra, förutom att han var superrädd för allting också började det stormsnöa så det blev inte en så lång tur. Men de gick ju fint det med!

När jag var klar med han tog jag in Karl och pysslade om honom. Också hade jag med mig en banan för att se om han tyckte om det. Men nä, det var ingen hitt. Såfort han fick banan på läpparna så började han smaska och tungan for åt alla håll. Haha stackarn!
Så jag gick ut och gav Hazel och Lena den stackars bananen, för dom tyckte iallafall att det var gott!
Iallafall, sen så har det ju snöat och varit varmgrader så att rida fanns inte med på kartan idag. Men däremot så fick jag för mig att jag skulle prova att tömköra honom. Och det gick jättebra! Han var superduktig verkligen.
Han kunde tillochmed trava lite lugnt, övergångarna satt som en smäck och halterna likaså.
Han förvånar bara mer och mer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0