Några dagar tillbaka sådär

Ojoj. Nu har jag visst uppdaterat lite dåligt har jag märkt. Har haft lite fullt upp kan man nog säga ;)
I måndags red jag bara en sväng barbacka, travade och galopperade lite och han var ruskigt pigg. Var bara å hålla i sig!

I tisdags blev det galoppintervaller . Han blev riktigt slut, svetten bara rann av han tillslut och han orkade inte springa mer. Saktade av självmant, det händer... aldrig! Men jag lyckades på nått vis ;)
Igår fick han vila och idag red jag på planen, hedde upp två sockerbitshinder på medellinjen med vattenmatta under ena eftersom han är så jäkla fjantig. Först skulle han såklart inte gå över och han var rädd och stannade många gånger idag. Men tillslut gick det bra och han brydde sig inte. Rullade över hindrena och övade på att han ska landa i rätt galopp och gjorde lite "snäva" svängar. Han var faktist riktigt duktig och han har börjat hoppa så himla bra. Det är så roligt att rida honom just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0